Obsah / Vyhledavání / Menu / Home / Kontakt
Hledat:
NUTRITIP KLUB
  NUTRITIP KLUB
01.09.2009: VITAMÍNOVÝ TAHÁK ZDARMA!

Staňte se členy NUTRITIP KLUBU a získejte zdarma:

VITAMINOVÝ TAHÁK

RECEPTY

UDĚLEJTE SI TEST!

  E-kalkulačka

Spočítejte si svůj denní energetický příjem!

 ZAPNOUT E-KALKULAČKU

  Reklama
Počitadlo BMI
Spočítejte si Body Mass Index:

Výška: cm
Hmotnost: kg
  E-shop ŠTÍHLÁ LINIE

Osvědčené přípravky a pomůcky na hubnutí!

E-SHOP ŠTÍHLÁ LINIE

Tipy na úspěšné hubnutí

Vyzkoušeli jste již všechno a kila na váze ne a ne dolů? Zhubli jste, ale kila se zase vrátila? Bohužel podobné negativní zkušenosti vytvářejí ve spoustě z nás pocit, že nikdy nedocílíme své vysněné váhy. Za podobnými neúspěchy se ale většinou skrývá špatný postup, který jsme při hubnutí zvolili.



       Tip 1 Spočítejte si množství energie, při kterém budete hubnout.

 Znát svoji denní potřebu energie je při hubnutí nezbytné. Jen nezapomeňte, že počítání kilojoulů není všechno. Kvalita a složení stravy jsou při hubnutí stejně důležité položky.

Tip 2 Jezte 5 porcí ovoce a zeleniny denně

Ovoce a zelenina obsahují nejen vitamíny a minerální látky, ale jsou také nezastupitelným zdrojem vlákniny. Díky vláknině podpoříte pravidelné vyprazdňování, což je důležitý předpoklad úspěšného hubnutí. Dostatek vitamínů a minerálních látek přispívá k obranyschopnosti organismu a k dobře fungujícímu metabolismu.

Ovoce či teplá zelenina dokáží zahnat hlad a lze je do jídelníčku zařadit jako neocenitelné svačinky.

 

       Tip 3 Jezte pravidelně

Ne nadarmo máme v češtině výrazy pro 5 denních jídel: snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, večeře! Pouze málo doporučení funguje tak spolehlivě jako pravidelné rozložení stravy během dne. Za nadváhou se velmi často skrývá ranní půst a večerní přejídání.

Tip 4 Nebuďte na sebe příliš přísní

V hubnutí se vyplácí umírněnost a zdravý selský rozum. Řiďte se základními pokyny k hubnutí a dodržujte energetický příjem. Jestli ovšem nevydržíte bez čokolády, klidně si ji dejte každý den. Vtip je v tom sníst 10 g a ne celou tabulku. Hubnutí je samo o sobě dřina, a proto není nutné stresovat se kvůli každému odbočení ze správné cesty. Nejsme dokonalí.

Tip 5 Vyvarujte se sladkým nápojům

Každý ví, že máme vypít 1,5 litru tekutin denně. Které tekutiny jsou ale vhodné? Vyhněte se všem nápojům a limonádám, které jsou ochucované a přislazované. Pozorně prohlédněte každou etiketu, protože i zdánlivě neškodný nápoj či minerálka mohou obsahovat hodně cukru. Obsah sacharidů se udává na 100 ml nápoje, takže i 120 KJ ve 100 ml je vysoká dávka cukru - 1 200 KJ/ 1 litr. Pijte raději obyčejnou vodu, ovocné čaje či vodu ředěnou s džusem.

Tip 6 Pravidelně cvičte

Cvičení má úžasnou moc - tvaruje postavu. Při pravidelném cvičení bude každé zhublé kilo vypadat na vaší postavě jako kila dvě. Správné cvičení také podporuje růst svalstva a vyšší využití energie. Zvolte cvičení, které bude zahrnovat aerobní zátěž i tvarování postavy.

        Tip 7 Buďte v kontaktu s někým, kdo vám s hubnutí pomůže

Trenér ve fitness centru, lékař, nutriční specialista, partner - ti všichni vám mohou při hubnutí pomoci a oslavovávat s vámi vaše úspěchy. Tento „pomocník“ v hubnutí by ale s vámi měl probírat především neúspěchy, překážky a nástrahy, se kterými se při hubnutí střetáváte. Spousta hubnoucích se vzdává jen proto, že nedokáže překonat nějakou poměrně banální překážku na cestě k hubnutí.

        Tip 8 Vyvarujte se jídlům, která obsahují velké množství tuku

Při hubnutí se vyplatí hlídat si nejen celkový energetický příjem, ale i příjem nadměrně tučných potravin (obsahují nad 35% tuku). Tuk z potravin si náš organismus velice rychle ukládá do tukových buněk, a proto jezte tučné potraviny co nejméně a střídmě. Místo nich volte ovoce, mléčné výrobky, ryby či kvalitní šunku.

Tučné potraviny

Sladkosti, masné výrobky (salámy, paštiky, klobásy, párky, nekvalitní šunky), chlebíčky, majonézové saláty, chipsy, slané krekry, oplatky, šlehačka a hotová jídla s vysokou dávkou tuku.


Už se vám někdy podařilo zhubnout?

ano (Počet hlasů: 85)
(45.70 %)

ne (Počet hlasů: 38)
(20.43 %)

ano, ale méně než jsem si přál/a (Počet hlasů: 63)
(33.87 %)



Celkem hlasovalo: 186
| 30. 05. 2008 |
 
  Přípravky na hubnutí
Krasa.cz


Web by phpRS | Code: © Honza Strnad - iOcomp 2008 Design: © apoka 2008