Obsah / Vyhledavání / Menu / Home / Kontakt
Hledat:
NUTRITIP KLUB
  NUTRITIP KLUB
01.09.2009: VITAMÍNOVÝ TAHÁK ZDARMA!

Staňte se členy NUTRITIP KLUBU a získejte zdarma:

VITAMINOVÝ TAHÁK

RECEPTY

UDĚLEJTE SI TEST!

  E-kalkulačka

Spočítejte si svůj denní energetický příjem!

 ZAPNOUT E-KALKULAČKU

  Reklama
Počitadlo BMI
Spočítejte si Body Mass Index:

Výška: cm
Hmotnost: kg
  E-shop ŠTÍHLÁ LINIE

Osvědčené přípravky a pomůcky na hubnutí!

E-SHOP ŠTÍHLÁ LINIE

Hubnu. Co si vybrat v restauraci?

    Každý, kdo si hlídá váhu, se někdy dostane do situace, že navštíví restauraci, pravidelně chodí do jídelny či kantýny, popřípadě se ocitne na večírku plném jídla. Jak postupovat v těchto situacích a jak si vybrat, co budu jíst s ohledem na dietu?   

 



Jak si vybrat restauraci

Máte před sebou jídelní lístek a zároveň hlídáte váhu. Přemýšlíte, co nejméně zatíží váš denní příjem. V restauraci se nám samozřejmě snaží nabídnout ty největší dobroty, ale nenechejte se zlákat na všechno. „Jestliže je to možné, objednejte si dětskou porci.“ Radí nutriční specialista. Ve většině případů jde totiž o porci, která plně dostačuje dospělé ženě.

 

Rovněž si neobjednávejte celé menu: předkrm, polévku, hlavní jídlo a zákusek. Zvláště v případě večeře je to neúměrné množství. Raději si vyberte jen jedno jídlo, které vás plně nasytí, ale nebudete přejedení již v půlce. Většina restaurací dnes nabízí různé předkrmy, saláty či těstoviny, které dostanete i v menší porci. Jakmile se cítíte najedeni, nechte si jídlo zabalit domů. 

 

Určitě se vyhněte smaženému, topinkám, sladkým jídlům či komplikovaným pokrmů. Čím pokrm obsahuje více ingrediencí, tím bývá zpravidla tučnější. Vyberte si jednoduše upravené maso či rybu s přílohou. Z příloh upřednostňujte těstoviny, rýži a vařené brambory. Můžete zvolit i variantu maso a teplá zelenina. Jestliže máte chuť na pizzu, dejte si ji s někým napůl.

 

Co zvolit v kantýně?        

Výběr v kantýnách, kde se často celotýdenně stravujeme, bývá z pohledu hubnoucího dosti omezen. Jakmile vyškrtáme veškeré bagety, omáčky, sladká jídla a smažená jídla, mnohdy už nám na výběr nic nezůstane. Odborníci v souvislosti s kantýnami především zdůrazňují: „Mnohá jídla jsou vařená z nekvalitních polotovarů s velkou energetickou hodnotu, ale s udávaným názvem nemají nic společného, například rybí prsty nebo čivabčiči.“

 

Některé stravovací provozy se alespoň snaží udávat energetickou hodnotu jídla a můžeme se tedy orientovat dle těchto hodnot. V kantýnách dávejte přednost zeleninovým salátům, jednoduše upravenému masu s rýží, bramborem či těstovinami. Nevyhýbejte se luštěninám, energeticky přijatelné jsou rizota, ryby, zeleninová a těstovinová jídla, ragú či guláše.        

 

A co na večírku?

První zásada na večírek říká: „Snězte běžnou večeři před odchodem z domu!“ Nepodlehněte mylné představě, že večeři nahradíte pokrmy na návštěvě či rautu. Stejně nesníte pouze objem večeře, ale množství kilojoulů navíc. Jestliže nepůjdete hladoví, máte alespoň šanci, že si budete na stole vybírat spíše nízkotučnější varianty nabízeného.    

 


| 29. 05. 2009 |
 
  Přípravky na hubnutí
Krasa.cz


Web by phpRS | Code: © Honza Strnad - iOcomp 2008 Design: © apoka 2008