Obsah / Vyhledavání / Menu / Home / Kontakt
Hledat:
NUTRITIP KLUB
  NUTRITIP KLUB
01.09.2009: VITAMÍNOVÝ TAHÁK ZDARMA!

Staňte se členy NUTRITIP KLUBU a získejte zdarma:

VITAMINOVÝ TAHÁK

RECEPTY

UDĚLEJTE SI TEST!

  E-kalkulačka

Spočítejte si svůj denní energetický příjem!

 ZAPNOUT E-KALKULAČKU

  Reklama
Počitadlo BMI
Spočítejte si Body Mass Index:

Výška: cm
Hmotnost: kg
  E-shop ŠTÍHLÁ LINIE

Osvědčené přípravky a pomůcky na hubnutí!

E-SHOP ŠTÍHLÁ LINIE

Odlehčovací den

   Technika odlehčovacího dne je známa již delší dobu, přesto se mnozí hubnoucí dopouští při držení odlehčovacího dne velkých chyb. Princip je jednoduchý - během odlehčovacího dne držíme půst či jíme jen ovoce a zeleninu. „Každý sám si musí přijít na to, jaká varianta odlehčovacího dne mu sedí. Ale hlavně je důležité zvykat si na odlehčovací den postupně.“ Upozorňují nutriční specialisté. „Jestliže se vrhnete do odlehčovacího dne bezhlavě, skončí to večer kompletním vybílením ledničky.“    

 



Co je to odlehčovací den?

Odlehčovací den patří mezi výborné prvky, jež můžeme jednoduše začlenit do svého životního stylu. Můžete jej zařadit pravidelně (např. každou neděli), ne však častěji než jedenkrát týdně, či si jej můžete naordinovat po dni, kdy jste měli nadměrný energetický příjem (například návštěva restaurace a podobně). Odlehčovacího dne se především využívá na udržení štíhlé linie, urychlení hubnoucího procesu či na pročištění organismu. Odlehčovací den můžete kombinovat s jakoukoliv dietou.

 

Jak se zavádí odlehčovací den?

   V zavádění odlehčovacího dne se dělají obrovské chyby, což vede k fatálním důsledků, např. přejídání večer. Odlehčovací den je třeba zavádět postupně!!! Co to konkrétně znamená? Zavedení odlehčovacího dne do svého životního stylu si naplánujte nejméně na měsíc. Dodržte námi popsaný postup a zavádějte odlehčovací den od vynechání večeře a ne snídaně! To dělá spousta nedočkavců, kteří ale skončí večer vyprázdněním ledničky.   

 

Jaké jsou varianty odlehčovacího dne

Ne každý zvládne držet celý den půst. Je tedy třeba respektovat svůj metabolismus a zavést pouze takový režim, který nepřináší komplikace. Nejsou výjimkou lidé, kteří si na celodenní půst nenavyknou nikdy, a dostavuje se u nich slabost, nevolnost či mdloby.

 

Varianta 1

Po celý den nejíte vůbec nic, pouze vypijete 3 litry vody

 

Varianta 2

Po celý den jíte pouze ovoce a zeleninu. Ovoce je lehce projímavé, proto je tato varianta vhodnější pro ty, kteří trpí zácpou. Zelenina pročišťuje střevo. Ovoce i zeleninu můžete sníst dle libosti. Obrovskou výhodou této varianty je, že mezi zeleninu patří i brambory, které hodně zasytí. Brambory ale konzumujte ve slupce! Dále si lidé velmi pochvalují to, že zeleninu lze ohřát. Žaludek má tedy pocit, že přijal plnohodnotné teplé jídlo. Nemáte tedy hlad.    

 

Varianta 3

Ráno si dáte snídani a poté postupujete jako varianty č. 2. Je vhodná pro ty, kteří se již po ránu budí s hladem a nízkou hladinou cukru v krvi.

A co posnídat při variantě č.3? Za nejosvědčenější pokrm se považuje celozrnný rohlík a 2dcl

kefíru.   

 

Postup odlehčovacího dne

 1. týden - 1. odlehčovací den

Nahrazení večeře

Celý den jezte normálně, jak jste normálně zvyklý. Pouze večeři vynechejte či nahraďte ovocem a zeleninou dle toho, jakou variantu odlehčovacího dne si vyberete. Při variantě č.2 si udělejte zeleninový salát.

 

2. týden - 2. odlehčovací den

Nahrazení svačiny

Nejdříve si položte otázku, jak jste zvládli před týdnem svůj první odlehčovací den. Jestliže jste pociťovali problémy, nepostupujte dál a zopakujte si postup z 1. týdne. Organismus si dříve či později zvykne.

Jestliže jste vše zvládli dobře a netrpěli hladem, můžete nahradit či vypustit svačinu.

 

3. týden - 3. odlehčovací den

Nahrazení oběda       

Jestliže již máte dobře nacvičeno vyřazení svačiny a večeře, můžete se pustit do nahrazení či vynechání oběda. Jestliže dodržujete variantu č. 2, dejte si k obědu teplou zeleninu.

 

4. týden - 4. odlehčovací den  

Nahrazení přesnídávky

Jestliže se obejdete i bez klasického oběda, můžete se pustit do vynechání či nahrazení přesnídávky. Jestliže dodržujete variantu č.2, dejte si banán a jablko.

 

5. týden - 5.odlehčovací den

Nahrazení snídaně

Jestliže již zvládáte vynechání večeře, svačinky, oběda i přesnídávky, můžete se pokusit nahradit či vynechat snídani. V případě, že se vám ještě nedaří vše zvládat, do vynechání snídaně nepouštějte. K snídani si dejte u varianty č.2 ovoce u varianty č.3 celozrnný rohlík a 2dcl kefír.

 

 

A ještě pár rad

  • Nedržte odlehčovací den častěji než jedenkrát týdně.
  • Odlehčovací den není vhodný pro diabetiky.
  • Odlehčovací den si naplánujte spíše na klidnější dny.

Jaká dieta se mi nejvíce osvědčila?

Počítání kilojoulů, snížení množství tuků (Počet hlasů: 127)
(11.96 %)

Atkinsonova dieta (Počet hlasů: 90)
(8.47 %)

Dělená strava či dieta Lenky Kořínkové (Počet hlasů: 116)
(10.92 %)

Stravování podle krevních skupin (Počet hlasů: 86)
(8.10 %)

Vegetariánství (Počet hlasů: 78)
(7.34 %)

Cambridgeská vysokoproteinová (Počet hlasů: 86)
(8.10 %)

Jiná (Počet hlasů: 479)
(45.10 %)



Celkem hlasovalo: 1062
| 05. 06. 2009 |
 
  Přípravky na hubnutí
Krasa.cz


Web by phpRS | Code: © Honza Strnad - iOcomp 2008 Design: © apoka 2008