Obsah / Vyhledavání / Menu / Home / Kontakt
Hledat:
NUTRITIP KLUB
  NUTRITIP KLUB
01.09.2009: VITAMÍNOVÝ TAHÁK ZDARMA!

Staňte se členy NUTRITIP KLUBU a získejte zdarma:

VITAMINOVÝ TAHÁK

RECEPTY

UDĚLEJTE SI TEST!

  E-kalkulačka

Spočítejte si svůj denní energetický příjem!

 ZAPNOUT E-KALKULAČKU

  Reklama
Počitadlo BMI
Spočítejte si Body Mass Index:

Výška: cm
Hmotnost: kg
  E-shop ŠTÍHLÁ LINIE

Osvědčené přípravky a pomůcky na hubnutí!

E-SHOP ŠTÍHLÁ LINIE

Chci otěhotnět. Co mám jíst?

Držte si rozumnou hmotnost

Bohužel neplatí, že ženy s nadváhou automaticky naberou v těhotenství méně. Chutě a hlad se naopak zvyšují. I žena bez nadváhy často přibere k 80kg. Samozřejmě nikoho příliš nemotivuje hubnout, když plánuje těhotenství a tedy i přírůstek váhy. Před otěhotněním se potřebujete zbavit především nadváhy, tedy nadměrného množství tuku. V těhotenství přibíráte spíše na jiných místech.

Neodkládejte hezkou postavu na dobu po těhotenství. Jestliže toužíte po nižší váze, začněte již před těhotenstvím. Vše se vám mnohonásobně vrátí. Pěkné postavy si můžete užívat ještě první 2 trimestry, samozřejmě s výjimkou oblasti břicha. V partiích nohou a rukou ale nemusíte nabrat tuk žádný. Samozřejmě je ideální, jestliže si najdete svého nutričního terapeuta, který vás během hubnutí povede, bude vás sledovat v těhotenství a pomůže vám zhubnout po porodu.

 

 



Zvyšte přísun kyseliny listové

Mělo by být samozřejmostí, že vám gynekolog alespoň 3 měsíce před plánovaným otěhotněním předepíše kyselinu listovou. Tu užívejte po celou dobu pokusů o otěhotnění a pokračujte ještě 3 měsíce, během I. trimestru. Snížíte tak riziko vrozených vývojových vad. Jestliže si váš gynekolog nevzpomene na kyselinu listovou, připomeňte mu ji. Zvláště po dlouhodobém užívání hormonální antikoncepce bývají zásoby kyseliny listové v organismu velmi nízké.

 

Jezte dostatek ovoce a zeleniny

Ovoce a zelenina jsou přirozené elixíry mládí, jejichž pravidelná konzumace napomáhá snižovat biologický věk matky. Ve dvaceti jsou biologicky mladé všechny maminky. U 30letých žen se ale biologický věk může velmi lišit. Jejich organismus může odpovídat 40leté nebo taky 25leté ženě. Ženy, které nekouří, neberou drogy, sportují, pijí alkohol pouze zřídka a každý den jim nechybí v jídelníčku ovoce a zelenina, jsou biologicky mladší a na těhotenství fyzicky lépe připravené i v pozdějším věku.

 

Jezte dostatek mléčných výrobků

Každá žena by měla sníst minimálně 2 mléčné výrobky denně z důvodu příjmu vápníku. Nedostatečný příjem vápníku může vést k osteoporóze. Jestliže vám mléčné výrobky nechutnají, je třeba zajistit přísun vápníku pomocí dostatečné konzumace jiných potravin. Denně tedy konzumujte zeleninu s tmavě zelenými listy, semínka, sardinky s pomixovanými kostmi, vápníkem obohacené sójové mléko, tofu obohacené vápníkem. Nezapomeňte, že vápník se usazuje do kostí pouze v případě, že jsou kosti zatěžovány přiměřeným pohybem.

 

Pitný režim

Dodržujte pitný režim. V těhotenství se zvyšují nároky na příjem tekutin, nezanedbávejte tedy pitný režim ani v přípravné fázi.  

 

Zácpa

Udělejte vše proto, abyste netrpěla zácpou. Zácpa by se vám totiž v těhotenství ještě zhoršila. Jednoznačně pravidelné stolici prospívá pitný režim, konzumace dužnatého ovoce, min. 4 kusů zeleniny denně a celozrnného pečiva. Střeva se nejlépe rozhýbou během aerobního sportu (spinning, orbitrek, aerobik, plavání, běh, míčové hry atd.) či hodně rychlé chůze. Každý den si dejte 2dl kefíru.  

 

Sportujte, sportujte, sportujte

Pohyblivé tělo s vysokým podílem svalové hmoty snáší těhotenství lépe a rychleji se navrací k původním proporcím. Některé sporty (plavání, ortoped, spinning, pilates) můžete nadále provozovat i první dva trimestry, a tím omezit vznik tukových polštářků a zácpy. Organismus musí být ale na pohyb navyklý již před otěhotněním.



| 14. 06. 2009 |
 
  Přípravky na hubnutí
Krasa.cz


Web by phpRS | Code: © Honza Strnad - iOcomp 2008 Design: © apoka 2008